Pages

Friday, 16 December 2011

WRITERS ON WRITING #4: Kurt Vonnegut


I have often wondered what I thought I was doing teaching creative writing, since the demand for creative writers is very small in this vale of tears.  I was perplexed as to what the usefulness of any of the arts might be, with the possible exception of interior decoration.  The most positive notion I could come up with was what I call the canary-in-a-coalmine theory of the arts.  This theory argues that artists are useful to society because they are so sensitive.  They are supersensitive.  They keel over like canaries in coalmines filled with poison gas, long before more robust types realize that any danger is there.

Wampeters, Foma and Granfalloons (1974) 



Click HERE to visit the website of US writer and artist KURT VONNEGUT (1922–2007).

You might also enjoy:
WRITERS ON WRITING #19: Nelson Algren 
WRITERS ON WRITING #24: Jerzy Kosinski 
RICHARD YATES A Special Providence (1969)
 



*



ÉCRIVAINS SUR LA RÉDACTION n ° 4: Kurt Vonnegut


Je me suis souvent demandé ce que je pensais que je faisais enseignement de l'écriture créative, puisque la demande pour les écrivains créatifs est très faible dans cette vallée de larmes. J'étais perplexe quant à ce que l'utilité de tous les arts pourrait être, à l'exception possible de la décoration intérieure. La notion la plus positive que je pouvais venir avec était ce que j'appelle la théorie canari-in-a-mine de charbon des arts. Cette théorie soutient que les artistes sont utiles à la société parce qu'ils sont si sensibles. Ils sont hypersensibles. Ils quille plus comme les canaris dans les mines de charbon remplis de gaz toxiques, bien avant d'autres types robustes se rendre compte que tout danger est là.

Wampeters, Foma et Granfalloons (1974)

 
Cliquez ICI pour visiter le site officiel de Web de KURT VONNEGUT (en anglais).


No comments:

Post a Comment